tirsdag den 26. marts 2013

Tag nu en beslutning Heidi!

Jeg ved stadig ikke, hvad jeg skal på kandidaten.

Jeg elsker bøger, så Litteraturvidenskab er det åbenlyse valg. Men jeg er også ret vild med alt kulturelt, så Kultur og Formidling er også en mulighed.

Begge uddannelser åbner op for praktik, og muligheden for at tage en del valgfag på en anden uddannelse. Begge uddannelser giver mulighed for at profilere sig.

Begge uddannelser er lige noget for mig.

Så nu står valget vel egentlig mellem mange bøger eller så mange bøger som jeg kan overbevise studienævnet om er studierelevant. 

Litteraturvidenskab er lidt mere snæver end Kultur og Formidling. Men begge lægger op til et job i den kulturelle verden.

Min mor sagde engang: "Du skal vælge det der gør dig glad." Men man kan altså ikke tage en kandidat i chokolade, chips og Harry Potter film, så jeg er stadig på bar bund.

5 kommentarer:

  1. kultur og formidling lyder også super spændende - har selv haft den i tankerne, til når jeg engang om laaaang tid skal vælge kandidat (:

    SvarSlet
  2. Hovedfag i det ene, sidefag i det andet. Voila! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis bare det var så nemt Miriam. De her to uddannelser er 1-faglige, der er ikke mulighed for kandidattilvalg i nogen af dem. No-Voila!

      Slet
  3. Nu skal jeg jo ikke bestemme, men jeg ville foreslå lit vid, når du elsker ord så meget... :) men bare vælg. Det kan jo ikke gå helt galt. Eller du kan trække lod.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret Anne :)

      Slet