fredag den 22. marts 2013

Snot og Oreos

Allersødeste C fik ondt af mig igår. Hun havde hørt på mig og mine kvaler omkring den snot der ikke vil forlade min næse. Den har faktisk valgt at vandre op i panden i stedet, og der sidder den fast. Jeg synes faktisk det er rigtig fejt og besætteragtigt af den. Anyways, C fik ondt af mig, og valgte derfor at kigge forbi med hjemmelavede Oreos. Det er sgu en god veninde!




C har fundet opskriften hos Alices Kager, i får den herunder. Den er super simpel, og det er pisse gode Oreos.
C efterlod resten hos mig. Det bliver den bedste Xfaktor finale nogensinde. Mig og mine Oreos. Good times. 

Småkage:
40g kakao
100g mel
100g sukker
1spsk vaniljesukker 
100g smør
1 æggeblomme

Smørcreme:
100g smør
100g flormelis
3 tsk vaniljesukker

Bland mel, kakao vanilje og sukker. Tilsæt smør og æggeblomme. Ælt sammen. Rul til en pølse og stil dejen på køl i en time. Skær pølsen i skiver á ca. 3 mm hver, læg på en badeplade. Bag ved 180 grader i 8-10 minutter. Stil til afkøling. 

Bland ingredienserne til smørcremen sammen og fordel på halvdelen af småkagerne. Læg dem sammen til sidst. 

En lille note fra C er, at de bliver bedst med almindeligt smør - glem det fedtreducerede. 




2 kommentarer:

  1. Det kan kun blive en god aften - alt efter hvem der vinder that is! c",)

    Håber ikke, du er ved at lægge dig en bihulebetændelse til? :/

    - Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det bliver Wasteland boykotter jeg Xfaktor næste år (og det har jeg hørt Blachman også gør).

      Jeg er ret bange for, at det er det der er ved at komme, så jeg har godt gang i mentolbalsam og lignende (jeg kan selvfølgelig ikke tåle næsespray).

      Slet