tirsdag den 12. marts 2013

Skammens klokke

Vi kan også kalde den skammens alarm.

Skammens alarm finder du i de fleste Netto-butikker. Du finder den for det meste i nærheden af kassen. Og du finder den især hvis du er glad for flødeis.

Jeg taler om den alarm der går i gang i det sekund du åbner fryseren med al den lækre flødeis i. Den bipper som var den en parkerings sensor og du var en bil der var på kollisionskurs med en betonmur. Dens bippen skriger nærmest: "ALERT ALERT VI HAR EN SYNDER I BLANDT OS!"

Hvad dælen er meningen Netto?

Jeg kan godt se, at den er smart når folk glemmer at lukke lågen, men kunne den så ikke gå igang efter lågen har været åben i fem minutter?

Og hvorfor om jeg må spørge, har i ikke skammens alarm kørende i boksene, hvor man finder det noget sundere alternativ, sorbetisen? Hvorfor er det kun os der virkelig godt kan lide flødeis, der skal stilles til skue for hele butikken?

Den skråler: "KIG TIL HØJRE, DET HER PIGEBARN SKAL LØBE JORDEN RUNDT FOR AT FORBRÆNDE DET HER!"

Det er det ultimative bagholdsangreb når man bare gerne vil hurtigt igennem butikken, og hjem under dynen med sin is (og sine chips, sin cola, sin matadormix og sine småkager).

Jeres alarm er ikke det flinkeste træk i har lavet. Det er faktisk rigtigt feje hold.

5 kommentarer:

  1. Ohhhh shit, nu ved jeg ikke om jeg tør købe is i min lokale Netto. Har ellers set de har nogle ret gode varianter flødeis lige nu;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha mon ikke det går. Det er heldigvis ikke i alle butikkerne at den findes. Men et godt råd er, at vælge is inden du åbner lågen, også ellers være hurtig som en ninja ;)

      Slet
  2. *Fnis* Du har en ubetalelig underholdningsværdi! :) Jeg har faktisk aldrig oplevet den alarm i vores Netto - der er de store åbne kummefrysere. Til gengæld er hele butikken så kold, at man har istapper hængende ud af snotten, når man når parkeringspladsen igen. Desuden er man halvdøv, fordi fryser og køleskabe derinde udsender en konstant høj brummen. Synes, det er yderst uforskammet at udsætte personalet for sådanne arbejdsforhold.

    Jeg har dog en bekendt i UK, der har oplevet en skammens alarm på en virkelig, virkelig fornedrende måde. Hun er dværg. Og en dag hun kom ind på en tankstation og skulle tanke op, gik en alarm i gang, da hun tog pumpen. "CHILD STEP AWAY FROM THE CAR. CHILD STEP AWAY FROM THE CAR!" Alle tankstationens ansatte kom myldrende. Yd-myg-en-de! :/

    Jeg starter btw. en giveaway i morgen - og endnu en senere på ugen. Kig gerne forbi, så ville jeg blive rigtig glad. :)

    - Line
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er sød Line. Og hold da op hvor ydmygende for din veninde.

      Og ja, Netto butikkerne er vildt kolde, jeg arbejder i Netto om natten og selv med 40 grader udenfor, render jeg rundt med lange bukser og fleecetrøje. Not cool.

      Jeg kigger helt sikkert forbi til dine giveaways :D

      Slet
    2. *Brrrrr* Kan slet ikke forestille mig at skulle arbejde i den kulde (sagde den lykkelige førtidspensionist ;)). Tror, mine fingre ville knække af. Men nu er jeg også lidt af en frysekylling.

      Slet