mandag den 18. marts 2013

Når man har snot i hele hovedet

Igår vågnede jeg op til en meget rodet lejlighed, en brækspand ved siden af sengen og en dundrende hovedpine. Jeg havde formået at drikke mig rigtig teenagestiv lørdag aften, og i bedste teenagestil sluttede jeg aftenen med hovedet i kummen og et glas vand ved siden af mig.

Det er alt sammen meget fint, og sparede mig faktisk for en masse penge, da jeg jo af gode grunde aldrig kom med i byen. Men det resulterede også i en søndag på langs. Jeg var vågen i noget der lignede fem timer, spredt ud over hele dagen vel at mærke. Den eneste grund til at jeg ryddede lejligheden op, var at jeg håbede på at finde noget pant i rodet, som så kunne betale min aftensmad, der var ikke noget pant, men nu var jeg jo oppe. Så jeg traskede i Lidl, købte en frysepizza og gik hjem. Jeg var et sørgeligt syn, og lækker Lidl mand var selvfølgelig på arbejde.

Han var også på arbejde i dag, da jeg slæbte mig selv ned i Lidl for at købe noget honning og en helvedes masse papirslommetørklæder. Jeg vågnede nemlig med den vildeste snotnæse og sygt ondt i halsen. Min krop straffer mig tydeligvis.

Jeg er så snottet at, jeg har ringet til min mor to gange i dag. Begge gange ringede jeg under påskud af, at ville spørge til den snestorm der, men i realiteten ville jeg bare fortælle hende at jeg er syg. Min søde mor har nu foreslået, at jeg presser en hvidløgsfed (eller to) ned i noget kogende vand, og blander med lidt citron. Denne mikstur skal jeg så tvinge i mig, også skulle jeg ellers begynde at svede det ud.
Og det er selvfølgelig alt sammen meget godt, men min søde mor kan ikke rigtig garantere for, hvornår jeg stopper med at lugte af hvidløg (hun tilføjede at, hun kunne lugte sig selv efter hendes sidste "kur"), og her er mit problem så, at jeg helst skal på arbejde imorgen, og det går sgu ikke hvis jeg stinker langt væk af hvidløg.
Men på den anden side går det jo heller ikke at have snot i hele hovedet. Jeg har nemlig været nødsaget til, at brede et lille håndklæde ud på min hovedpude. For når jeg er snottet, tager jeg op mod 1000 små lure om dage. Det betyder at snottet med jævne mellemrum har frit slag, og i denne omgang har det her snot valgt at flyde ud i hele mit hoved. Jeg vågnede for lidt siden og følte noget der strammede hen over min pande. Det var såmænd bare tørret snot, der havde limet mit pandehår fast til min pande. No Shit. Jeg er så fucking vammel lige nu, så vammel at det der hvidløg måske kun kan hjælpe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar