lørdag den 16. marts 2013

Kære lejlighed,

Eller køleskab og radiator.

Lad os starte med dig, kære radiator.

Hvorfor lader du din PMS gå ud over mig. Jeg troede at vi efter sidste års totale nedbrud, var blevet gode venner igen. Du svinger fra den ene yderlighed til den anden. Hos dig findes der ikke en gylden middelvej. Du er ikke til at finde ud af. Hvorfor er det du insisterer på, det ene øjeblik at være iskold, uanset hvad man gør. Og det næste øjeblik er du brændemærke-på-knæene-jeg-slår-dig-ihjel-varm.

Hvorfor er der ikke en gylden middelvej. Jeg kan vælge mellem arktisk lejlighed, eller hedebølge-fra-helvede. Hvad skete der med god gammeldags stuetemperatur?

Du larmer også ret meget. Det er faktisk pænt træls. Du er ikke særlig sød. Overhovedet. Når du er tændt (og er brandvarm), så syder du så pisse irriterende meget, at jeg til sidst giver op og slukker dig igen. Men så straffer du mig ved, at forvandle min lejlighed til en kæmpe istap.

Jeg er ikke fan.

Næste synder er dig, kære køleskab.

Du insisterer på at leve et liv i mørke. Du afviser hver eneste ny pære, jeg sætter i dig. Den pære er et livsvigtigt organ for dig, og jo flere du afviser, jo sværere får jeg ved at finde nye donorer. Dit liv er vigtigt for mig, for uden dit liv, har jeg ikke rigtig noget liv. Kære køleskab, hvis der er noget der går dig på, så lad os da tale om det.
Jeg har hørt dig om natten, når du græder så meget at du ryster. Nogle gange er jeg faktisk bange for, at du vil ryste så meget, at du til sidst ikke kan styre det, og falder på gulvet.
Jeg har ikke lyst, eller råd, til at erstatte dig (selvom jeg er ret sikker på, at det kollegiets ansvar),vi har været meget igennem efterhånden. Og din overbo, ovnen, er blevet rigtig glad for dig. Så kunne vi ikke lige genoverveje din selvmorderiske tanker, og give det hele en chance til?

Please.

Kærlig hilsen
Heidi

1 kommentar:

  1. Åh, du er herlig! :)

    Herhjemme er det varmeblæseren, der opfører sig som en astmapatient. Vores gamle køleskab, det overfaldt mig sgu! Pludselig en dag, drattede lågen af og nedover MIG! Hvor groft! Allerede dagen efter, blev han forvist fra hjemmet.

    Hvorfor kan man ikke længere få trofaste undersåtter til sit hjem? Pfff!

    - Line
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet