mandag den 25. marts 2013

Jeg er så idéforladt, at jeg ikke engang kan finde på en overskrift

Mit hoved er en stor rodebutik lige nu. Jeg skal tage voksne valg om fremtiden, og det ved vi godt jeg ikke kan finde ud af.

Jeg skal søge ind på en kandidatuddannelse senest d. 1. april (Eller droppe det, og finde et arbejde). Jeg skal beslutte mig for, hvad jeg skal læse de næste to år. Jeg skal beslutte mig for, hvad der er bedst for mig, hvad jeg kan bruge til noget, hvad jeg føler er bedst for mig og mine mål.

Men hvordan gør man det, når man ikke rigtig ved hvad man vil på længere sigt?

Eller, jeg ved jo godt hvad jeg vil. Jeg vil gerne være forfatter, manuskriptforfatter, forlagsredaktør, et eller andet kulturelt, helst noget med ord. Masser af ord.  Seje ord. Mine ord. Men jeg ved godt at vejen dertil er lang. Lang og rodet og ubarmhjertig. Men det er der jeg gerne vil ende.

Mit problem er at jeg skal finde noget at lave indtil det sker. Jeg skal finde troen på at det nok skal lykkes en dag. Jeg skal blive ved med at prøve. Og jeg skal for alt i verden ikke give op.

Men hvilken kandidatuddannelse vælger man, når man bare gerne vil ende et sted hvor man godt kan lide at være?

Hvilken kandidatuddannelse er bedst for mig, og vel også mine fremtidsmuligheder?

Hvilket valg vil gøre mig glad? For jeg er egentlig ligeglad med jobmulighederne bagefter, jeg skal nok finde på noget. Det gør jeg altid. Men lige nu skal jeg vælge dét, jeg skal bruge to år på. Dét jeg skal skrive en eller anden form for speciale i. Dét jeg vil kalde mig uddannet i, når jeg er færdig. Dét jeg vil arbejde videre med, indtil jeg en dag står på hele Danmarks bogreol (for det kommer jeg til). Jeg skal tage et voksent valg om min fremtid. Og det kan jeg simpelthen ikke finde ud af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar