tirsdag den 5. marts 2013

Jeg er bidt af en gal ugle

Jeg er meget glad for ugler, og jeg har vist også skrevet om det før. Jeg kan ikke tage på ferie uden at købe noget med ugler (eller bogmærker og magneter). Jeg kan ikke se noget uglerelateret uden i hvert fald at overveje hvor det skal stå i min lejlighed. Jeg kan ikke se en video med ugler, uden at blive (skræmmende) meget begejstret.

Jeg er bidt af en gal ugle. 

I mit tidligere indlæg om ugler (som jeg altså ikke lige gider linke til, sorry men jeg burde være på vej på arbejde lige nu), viste jeg min samling. Og det gør jeg igen nu. Den er blevet større og jeg er blevet endnu gladere for den. Jeg ønsker mig stadig en udstoppet ugle, men jeg må hellere vente til jeg kommer i en større lejlighed, for i det lille kammer jeg bor i nu, ville det bare være for voldsomt med en ugle i hjørnet. Men jeg skal have en på et tidspunkt. Sådan er det. 


Disse to skønheder er de nyeste i min samling. Jeg har døbt dem Leif og Jytte, og de er købt i Søstrene Grene for sølle 10 kroner stykket. 


Det her er Birger, jeg købte ham mens jeg var på arbejde, og fik i den forbindelse vist mine kolleger hvor besat jeg egentlig er, heldigvis syntes de det var meget sødt. Birger har været udsat for lidt af hvert, skoldende hed chai latte, et fyrfadslys der var placeret lidt for tæt på ham, kaffe, cola og en lille smule vodka. Og cider. 


Denne skønhed har endnu ikke noget navn. Jeg fik den til fødselsdag af dejlige C. 


Den her står min mor for. Den er fantastisk og har en dobbeltfunktion. Den kan nemlig også bruges som sparegris. Hun hedder forresten Else. 


Denne darling kombinerer min fascination af ugler med mit samlergen, for den er også en magnet. Den er blevet slæbt hjem fra Athen af K. 


Salt og peber bøsserne er endnu en gave fra min mor. De kan holde til lidt af hvert, jeg har i hvert fald tabt dem ret mange gange. 



Kan man få for mange halskæder? I think not. Og med ugler som vedhæng, dobbelt yay! 





Jeg elsker øreringe, jeg elsker ugler. Jeg elsker de her skønheder. 


Jeg er helt vild med den lille tykke ugle. Jeg er også glad for den anden, men altså den lille tykke ugle er min favorit.



Flere halskæder. 



De to ovenfor er de faldne krigere. De har været igennem rigtig mange ting, og deres små kroppe gav altså op til sidst. Jeg har grædt over disse tab, og jeg har forsøgt at lave dem, indtil videre har det været uden større succes. Men jeg prøver igen inden længe - det skal lykkes, den flerfarvede halskæde er nemlig en personlig favorit, og ringen kommer komplet med minder, kæmpe øjne og fantastisk lille ugle. 

Og nu går det op for mig, at jeg ikke har billeder af mine ugle-jule-kugler. Det må blive en anden dag, de er nemlig stadig oppe. Ja de er så. Det er ugler for hulan da, og jeg har bestemt at de slet ikke er så julede endda. Selvom de faktisk er meget julede. Men det er ugler, så de bliver oppe. 


4 kommentarer:

  1. Årh, ugler! Hvor er de bare søde. Jeg har også en god slat ugle-ting, men jeg prøver at begrænse mig efter tidligere tiders samler-mani-ekstremer (...en hotmail kaldt KOprinsessen?! Muh...). Men altså, det kan være svært, når ugler nu er så søjde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver også at holde igen, og i en meget lille lejlighed er det faktisk ret nemt. Men jeg frygter hvad der sker, når jeg flytter i en større lejlighed - det kommer til at stikke helt af :)

      Slet
  2. Endnu en interesse, vi har til fælles. :) Og alligevel har jeg kun to af de ugler, du viser herover. Sjovt, at man ikke har flere fælles, når man samler. Uglehalskæde (uglen med de udbredte vinger), hvor har du den fra? Den er for cute!

    Du burde næsten kigge forbi dette indlæg, jeg har skrevet: http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/2012/08/blog-post.html

    Det er altså ikke for at spame dig med egne indlæg og så'n, men jeg har bl.a. lavet nogle collager med de fedeste uglebilleder (både fotos og tegninger), som måske kunne have interesse. De fedeste har jeg printet ud og rammet ind, så de kunne komme på væggen herhjemme.

    Jeg har ofte overvejer at lave indlæg om uglerne herhjemme, men aldrig fået det gjort.

    Det dejligste indlæg, tak for det. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den halskæde du nævner er fra Milano, jeg har ikke set den herhjemme, desværre. Og du spammer skam ikke - jeg kigger forbi snarest :)

      Slet