fredag den 22. marts 2013

Aftensmad på SU

Da jeg skulle have aftensmad i dag, kiggede jeg i køleskabet og konstaterede, at den enten ville stå på hvidt brød og pålæg eller noget super kreativt. 

I mit køleskab/fryser fandt jeg nogle (røde) pølser, en slat piskefløde, noget spinat, løg, hvidløg, gulerødder og noget pulverkartoffelmos (ja, så sørgelig er jeg). 

Min hjerne arbejdede på højtryk. Skulle jeg gå i Lidl? Skulle jeg æde toast? Skulle jeg bare droppe maden og gå direkte til desserten? Dilemmaerne ville ingen ende tage. 

Jeg besluttede mig for at være lidt kreativ. Jeg kogte gulerødderne. Jeg stegte nogle løg og lidt (meget) hvidløg. Jeg skar pølserne i små stykker og smed dem på panden. Så hældte jeg den lille slat fløde i, og tilsatte spinaten. Mens det passede sig selv, tilberedte jeg det gastronomiske mirakel der er pulverkartoffelmos (seriøst, det er ligeså hurtigt at lave som en kop the). 

Det værste af det hele; Det smagte pisse godt! No Shit. 

Jeg har faktisk opdaget at jeg har lidt af et talent for mærkelige retter. Eller, de er jo ikke mærkelige, de er nærmere utraditionelle. Men uanset hvad man kalder det, kan vi godt blive enige om at jeg spiser nogle underlige ting. 

Jeg har lavet fattigmands Eggs Benedict. (Krydderbolle, hamburgerryg, pocherede æg og bearnaisesauce). Jeg kan komme rigtig langt med en dåse tomat og noget ost. Jeg er heldigvis ikke kræsen (længere), så det er kun fantasien der sætter grænser, og jeg har heldigvis altid været udstyret med en ret god en af slagsen (og en pisse god appetit). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar