onsdag den 13. februar 2013

Ugens Idiot: "Cykeltyven"

Forestil jer at der er tyve minutter til i skal møde på arbejde. Forestil jer, at i går ned i cykelkælderen. Forestil jer, at jeres cykel er låst, men ikke med jeres egen lås. Næh, med en lås du ikke kender, en lås der er orange og massiv, og ikke til at fucking bryde op.

Det skete for mig igår aftes.

Jeg er rasende. Nogen har følt det helt okay at "stjæle" min cykel. Ja, den er en smule ramponeret, og ja, den ser virkelig gammel og forladt ud. Men det er den ikke. Det er min, det er mit barn, det er min bil, det er min kontakt til omverden, det er fucking min cykel.

Jeg var på dette tidspunkt allerede sent på den. jeg ville umuligt kunne nå på arbejde til tiden, slet ikke på gå-ben. Det fik mig til i min hidsighed at forfatte en seddel, jeg skrev noget i retningen af:

Hvem fanden er den fucking idiot, der har syntes det var helt okay at stjæle min cykel.
Du har låst den med en orange lås, den har bare at være låst op, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Ellers må jeg jo melde dig til politiet. 

I min arrigskab tænkte jeg ikke så langt, at jeg måske burde låse min cykel, med min egen lås, så vedkommende ikke kunne stikke af med den. Men jeg er den "lykkelige" ejer af en smartphone, og jeg er røv god til det der krak. så jeg kimede hele kollegiet ned, indtil jeg fandt en person der var hjemme, han ville heldigvis hellere end gerne hjælpe, og gik prompte ned og låste min cykel. Tak krak og tak medkollegianer. 

Da jeg kom hjem var min cykel låst op. Jeg er glad. Men jeg er stadig bitter. Rigtig bitter. Og hvis jeg nogensinde ser den orange cykellås igen får jeg fat i boltsaks, ja jeg gør, og jeg klipper den over, og hænger den på opslagstavlen med en seddel hvor der står: "Tak for sidst, røvhul", til skræk og rædsel for fremtidige "cykeltyve" - Ja så fucking bitter er jeg. 

Og det er forresten ikke første gang, at jeg oplever problemer med cykelkælderen. En anden gang skulle jeg bruge min cykel, og da jeg satte mig op på den, var jeg nødt til at tjekke en ekstra gang, om det nu virkelig var min cykel, for den var højere end den plejer at være (!?!). Nogen har lånt min cykel OG fucking smadret bremserne (!!!), og det næsten lige efter, at min storebror og jeg (okay, mest min storebror) havde fikset dem. Jeg er så sur!! Lorte kollegie, lorte medkollegianer (jeg ved stadig ikke hvem det er). Og ja, det kan kun være en fra kollegiet, for du kan ikke komme ind i kælderen eller cykelkælderen uden nøgle. Sådan et røvhul.

5 kommentarer:

  1. Det er fandme dumt. Der hang en seddel i min opgang for nylig om det samme. Der var en, der havde fået stjålet sin cykel og efterfølgende havde fundet den gemt væk i cykelkælderen med en anden lås på. Hvor dumme er cykeltyve lige? Hvis I skal stjæle en cykel, så gør det sgu da fra et andet sted end hvor I bor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dumt! Jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har overvejet en all nighter i kældereb, bare for at kunne buste nogen. Bitches.

      Slet
  2. Tænk at folk er sådanne nogle idioter!! Om jeg dog begriber det :-D Men godt du fik den tilbage... Så kan røvhullet lære det, ja sgu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er stadig pisse sur, og jeg venter blot på det øjeblik hvor jeg kan få hævn. Et af mine få talenter er at bære nag - jeg vil huske det her til evig tid ;p

      Slet