lørdag den 2. februar 2013

Studiestart

På onsdag starter jeg på sidste semester på mit tilvalg. Det er også sidste semester på bacheloren. Og til sommer kan jeg forhåbentlig sige: "Jaja, jeg fik jo 12 i bachelorprojektet, og nu er jeg voksen-agtig og har kun to år tilbage." 

På kandidaten skal jeg tilbage på litteraturvidenskab. Tror jeg. Jeg har savnet det helt vildt, ikke at jeg har været utilfreds med mit tilvalg, nej sgu. Jeg synes virkelig godt om det (Jeg er dog meget utilfreds med universitetet. KUA, jeg bliver aldrig fan).

Dette semester er også det semester hvor jeg skal skrive bachelor projektet (min egen skyld, jeg har haft to muligheder indtil nu). Det er også det semester hvor jeg skal have overstået eksamen i alternativ periode - så længe man får taget den, så gør det vel ikke noget, at det er et år senere end det var meningen, vel? 

Anyways, jeg starter på onsdag, og det er fint. MEN, vores underviser har stadig ikke følt det nødvendigt at fortælle os hvilke bøger vi skal købe, eller hvilket lokale vi skal være i (eller det står på nettet, men på en side der ikke er blevet opdateret i 5 år). Tak underviser, du er sød. 

Til gengæld har den underviser vi skal have om torsdagen opdateret hele lortet. Jeg ved præcis hvor jeg skal være, hvornår jeg skal være der, og hvilke bøger jeg skal have. Og for en gangs skyld er jeg i fucking god tid, og jeg har været pisse økonomisk - mine bøger er nemlig købt brugt, og jeg har regnet mig frem til en foreløbig besparelse på 4-500 kroner. Heidi er ved at blive voksen. Dog har de købte bøger titler som Analyse af seertal (Ja, den er præcis så tør og fyldt med skemaer som den lyder) og Fokusgrupper (En lille - L I L L E - satan af en bog, som jeg netop har fået fortalt, er lidt af en killer at komme igen.

Great! 



Ps. Har i lagt mærke til, at der næsten altid er en opvask i baggrunden af mine billeder. I må virkelig tror jeg er det klammeste menneske i verden. 

5 kommentarer:

  1. Hvis den er svær at komme igennem, så er det vist heldigt, at den er lille! Held og lykke med det ihvertfald :)

    Kan allerede nu sige, at jeg bare virkelig glæder mig til at skulle bruge alle mine surttjente skejser på bøger, hallelujah - Føl ironien! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget heldigt - men de andre er vist også lige tilpas teoretiske til at de bliver rigtig irriterende at komme igennem ;)

      Slet
  2. Næææh. Jeg brugte "et sociologisk værktøj" til mit speciale :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bliver åbenbart brugt mange steder ;)

      Slet
    2. Det burde man lade være med :p

      Slet