mandag den 4. februar 2013

Når de flotte fyre kigger på dig..

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, når ham den flotte i toget/bussen/på uni/på gaden/i 7-eleven/i byen/på baren kigger på mig. Jeg bliver tit helt febrilsk, får svedige hænder, tjekker om mit tøj sidder rigtigt, og så videre.

Jeg ved ikke om det er et tegn på dårligt selvværd, men min første tanke er altid: "Okay, hvad er der galt?"

- Har jeg noget i tænderne?


- Sidder min kjole fast i strømpebukserne?
- Har jeg læbestift på tænderne?




- Har jeg lige pruttet uden selv at høre det?
- Har jeg fået overskæg indenfor de sidste fem minutter?



- Kigger han på mine veninder?
- Har jeg noget siddende i/på/eller omkring næsen?



- Sidder mit hår helt af helvede til? 


Det slår aldrig fejl. Eller det er løgn, en enkelt gang imellem er jeg helt med. Jeg tænker: "Fuck ja! Jeg er for fucking lækker, han vil have mig, vil han!", og præcis to sekunder senere, er jeg faldet ned fra min barstol, ligger med spredte ben og skræv til alle sider, og har toiletpapir under skoen, læbestift på tænderne, og jeg har på mystisk vis også fået overskæg - det er ofte på dette tidspunkt, at jeg vælger at gå hjem.

De andre gange stryger jeg direkte på toilettet for at tjekke hvad det er han har fået øje på. De fleste gange er der ingenting, og jeg må konstatere, at han bare kiggede på mig, når jeg så endelig kommer tilbage, er han væk (de fleste fyre finder det åbenbart ikke særlig tiltrækkende, at en pige bruger 30 minutter på toilettet?).

Det er fuldstændig åndssvagt, og jeg ville hjertens gerne lave det om. Men det går bare ikke. Det skete faktisk i toget i eftermiddags. Sød fyr kommer ind, han kigger, han smiler. Han laver den der, hvor han kigger ned, samtidig med han kigger op på dig. I kender den godt. Den der hvor de har hovedet lidt på skrå, og faktisk skal anstrenge sig for at kigge op. Jeg stryger ud på toilettet, denne gang er jeg væk i 7-8 minutter, der er intet i vejen, jeg går tilbage og er klar til det helt store flirt-off - men fyren har flyttet sig, han sidder nu i den anden ende af vognen, og skænker mig ikke et eneste blik resten af turen. Det er løgn. Han kiggede lidt da jeg tabte min kuffert ned fra hattehylden, da jeg skulle ud af toget.

For helvede da også!

2 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER dette indlæg. Og alle de fine tilhørende billeder - du har simpelthen bare ramt plet, og jeg kan nikke genkende til det hele!

    Det er skørt, så svært man altid har ved at acceptere et anerkende blik fra en fremmed. Man burde bare smile og tage komplimenten til sig.
    Og det burde du især, din smukke pige. Der er al mulig grund til at enhver fyr skulle smile sødt til dig, uden det nødvendigvis betyder at du har chokolade mellem tænderne eller tandpastapletter på blusen :)

    SvarSlet