fredag den 22. februar 2013

Jersey Shore

Ja ja, programmet er for længst færdigt, der kommer ikke flere afsnit, det er slut. Men det ændrer ikke på det faktum at jeg fucking elsker det. Jeg har stadig sæson 6 til gode - den er hentet, den venter blot pænt på, at jeg har tid til at se den.

Jeg ved godt at det her program vist er, hvad man kalder, lavkulturelt. Men jeg kunne ikke være mere ligeglad. Jeg elsker det. Jeg har fulgt med fra starten, og den eneste grund til, at jeg endnu ikke har set sæson 6, er fordi kollegiet (bitches) valgte at vi skulle have mellempakken i stedet for fuldpakken. Farvel MTV. Nu har vi grundpakken. Farvel TV3+. Jeg er bitter. Fuck dig kollegie!

Anyways. Jersey Shore. Jeg har krummet tæer, jeg har grint, jeg er blevet vred, jeg har råbt af skærmen, jeg har hoppet og danset, og jeg har faktisk også grædt. Jeg ved ikke hvorfor jeg elsker programmet så meget. Jeg tror det er personernes fandenivoldskhed. Jeg tror det er personernes attitude. Jeg tror det er fordi, at dette er et af de få reality programmer derude, hvor personerne står 100% ved de valg de tager, og ikke trækker i land bagefter, eller undskylder overfor forældrene i reunion programmet. Nej, når du er med i Jersey Shore er du dig selv, og du undskylder ikke for de valg du har truffet, for det var hvad du ville på det tidspunkt, og så er det bare sur røv for alle andre.

Jeg har selvfølgelig favoritter, og jeg har også nogen jeg hader, i programmet.

I sæson 1 havde vi den tvivlsomme fornøjelse at møde Angelina. Da hun valgte at droppe programmet senere, jublede jeg.
Snooki, Jwoww, Vinny, Mike, Pauly D, Ron og Sam har været med hele vejen. Og jeg er ret glad for dem alle. Okay, Mike skal blive voksen og lukke røven, men han er egentlig okay. Deena kom med i sæson 3 (tror jeg), og hun er nu også ret cool.
Min ultimative favorit er helt klart Vinny. Han er ikke ligeså fandenivoldsk som de andre. Han er lidt mere low-key, og i sæson 1 lagde jeg faktisk næsten ikke mærke til ham. Han har hele vejen igennem været 100% ærlig, og han indrømmer blankt, at hans mor er hans bedste ven, og at han er den vildeste Mommas-boy.

Der er selvfølgelig lavet spin-offs, og Jwoww og Snooki har deres eget program, ligesom Vinny vist har et talkshow og Pauly D er kendt Dj. Men min ubetingede kærlighed vil altid gå til Jersey Shore - the original. Jeg fucking elsker det pis.

Til sidst er der kun en ting at sige:



Vinny Guadagnino, Will you marry me? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar