fredag den 18. januar 2013

Tror i på spøgelser?

Jeg er ved at blive sindssyg.

Jeg bor alene. Eller det gør jeg faktisk ikke. Jeg tror jeg bor sammen med et spøgelse. For nemheds skyld har jeg valgt at kalde ham Jacob.

Jacob ynder at slukke min telefon, uden grund, med jævne mellemrum. Det er altid når den er fuldt opladet, og gerne midt i en sms eller et opkald.

Jacob elsker at lege med min elkedel. Helst når den ikke er sat til stikkontakten, og ikke har været i brug i et par dage. Så trykker han rundt på knappen, så den klikker helt af helvede til. Især når jeg skal sove.

Når jeg har set for meget fjernsyn, slukker han mit fjernsyn. Bare sådan.
(Jeg har tjekket om det kunne være strømsvigt, det er det ikke, for min telefonoplader sidder i samme stik, og den kører videre når fjernsynet bliver slukket).

Jacob er et spøgelse, så han spiser ikke. Derfor får han tit mit køleskab til at sige mærkelige lyde, han ryster det. Og han smadrer ALTID pæren, jeg har ikke lys i mit køleskab længere - vi skal jo ikke friste skæbnen vel?

Jacob hader computere, så han har smadret opladeren til den ene, og gjort den anden møglangsom (dette kan dog også skyldes at computeren trænger til en formatering).

Jacob har også en enkelt gang tændt min dvdmaskine uden grund, jeg tog det som en hentydning og holdt filmaften med mig selv.

Heldigvis kan Jacob godt lide kaffe, det er i hvert fald noget nær det eneste elektroniske apparat han ikke fucker rundt med. Heldigvis.

Hvis du kender/savner Jacob, så må du gerne hente ham. Gerne inden han skræmmer livet af mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar