onsdag den 23. januar 2013

No means no!

Jeg er rasende!

Alle har læst og/eller hørt om de forfærdelige forhold for kvinder i Indien, om hvordan de ikke kan gå udenfor alene, om hvordan der sker en voldtægt hvert 20. minut, og den stakkels unge kvinde der døde af sine kvæstelser inden nytår.
Historierne fra Indien har fået mig til at sige, at vi i Danmark er en del mere obs på det problem, at vi har en del bedre forhold, at kvinder bliver respekteret, og at vi ikke skal være så bange. Og til dels havde jeg ret.
Men så læste jeg denne artikel i Metro Express (Og så et opslag på Kias facebookside, og læste dette indlæg). I følge en undersøgelse foretaget af YouGov mener hver femte i dette land (ja ja undersøgelsen er repræsentativ, og afspejler ikke nødvendigvis hele Danmarks holdning, men stadigvæk), at en kvinde selv bærer en del af skylden, hvis hun er udfordrende klædt. Til de mennesker har jeg kun én ting at sige:

FUCK JER!! 

Jeg fucking håber, at Monte Carlo drengene tager fat i jer, og giver jer samme verbale øretæve, som de gav idioterne fra villavejen i Esbjerg. Jeg fucking håber, at i græmmer jer over jeres egne ord. 

Det kan aldrig (ALDRIG!) blive en kvindes egen skyld. A L D R I G!! Uanset hvor udfordrende en kvinde går klædt betyder et nej, nej! Er hun nøgen, må hun stadig sige nej. Hun må altid sige nej. Et nej er et fucking nej, hvor mange gange skal det siges?

Psykolog Hanne Pedersen siger, at man må sige nej når som helst, også selvom du sidder nøgen på sengekanten. Selvfølgelig kan du betragtes som lidt af en narrefisse (jeg hader det ord), men så må det være det. Hvis du ikke vil noget, skal det respekteres, uanset hvor meget tøj du har på når du siger nej, og inden du sagde nej. 

Man skal ikke skamme sig over sin seksualitet, og hvis du vil i byen med et bælte som nederdel, så skal du gøre det. Det kan ikke være rigtigt at man skal forsvare sin påklædning. En voldtægt er ikke et uheld, det er en overlagt handling begået af de sygeste svin i hele denne verden. Det er en handling der giver ofret permanente ar på sjælen. Det er en handling som i nogle kulturer fører til at kvinden for altid er dømt i samfundets øjne. Det er en handling som aldrig kan blive kvindens skyld. Det er en handling som aldrig, A L D R I G, kan forsvares. A L D R I G!! 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar