fredag den 11. januar 2013

Life of Pi

I mellemdagene var jeg i biografen, jeg så Life of Pi. Jeg havde utrolig høje forventninger til filmen, og de blev alle indfriet.

Jeg har ikke læst bogen, jeg er igang, men kombineret med bachelor opgave og forsøget på at lære hele verdens filmhistorie udenad på tre uger, så går det lidt langsomt.

Filmen handler om Pi. En fyr fra Indien, hvis familie bestyrer en zoologisk have. For at sikre sin families fremtid bedre, beslutter faren at flytte dyrene og familien til Canada.

De er nødt til at tage af sted sammen med dyrene på et fragtskib, men uheldigvis ender de midt i en voldsom storm, hvor Pi, en tiger (Richard Parker), en abe, en hyæne og en zebra er eneste overlevende.

Det meste af filmen foregår i en redningsbåd midt på havet. Det virker måske kedeligt og trivielt, men det er så godt (og flot) lavet, at du ikke kan blive andet end dybt fascineret.

Filmen lægger op til den mest banale og Hollywood-agtige slutning, men det er heldigvis ikke hvad der sker. Jeg græd flere gange i løbet af filmen, og jeg grinte, skreg og krummede tæer. Jeg var utrolig rørt det meste af filmen, og jeg glæder mig til at erfare, om bogen vil have samme virkning på mig.

Jeg vil anbefale jer alle at se den. Jeg så den i 3D - jeg er normalt ikke fan, men til så flot en film, er det en kæmpe fordel.

Se den!


8 kommentarer:

  1. Åh jeg skal så meget se den film! Men i første omgang snupper jeg lige "Jagten" på søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jagten er også på min liste :)

      Slet
  2. Den mp jeg bare se!! :-) Jeg har en konkurrence kørende hvor du kan vinde en smuk ring fra Katja Jaeger til en værdi af 1295,- Kig gerne forbi og deltag hvis du har lyst! http://www.stine-ebbesendahl.dk/2013/01/konkurrence-katja-jaeger.html

    Knus Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er det hele værd! Jeg kigger forbi :)

      Slet
  3. Jeg har læst bogen og kunne også godt tænke mig at se filmen. Den lyder god og stemningsfuld, fuldstændig ligesom bogen. Den skal du glæde dig til at få læst færdig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget, og bander selvfølgelig alt eksamensrelateret langt væk.
      Jeg synes du skal se filmen, den er virkelig flot og godt lavet.

      Slet
  4. Jeg vil SÅ gerne se den! Den og så Jagten! :)
    Ps. har en lækker giveaway kørende, hvis det kan friste? :) http://www.amydyrholmkristiansen.dk/2013/01/m-y-f-i-r-s-t-g-i-v-e-a-w-a-y.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den og Jagten. Jeg kigger forbi :)

      Slet