torsdag den 31. januar 2013

DIY: Halskæder og puder

Som nogen af jer måske kan huske, brugte jeg det meste af december måned på min mors sofa. Jeg så en masse fjernsyn, drak en masse sodavand, spiste en masse junk og lavede alt muligt jeg ikke burde. (Jeg burde have skrevet bachelor, men det gjorde jeg ikke, nu skal den i stedet afleveres til sommer. God klaret Heidi!). Men jeg fik også lavet en masse smykker.
For lang tid siden lavede jeg rigtig mange smykker, men jeg stoppede igen - jeg ved ikke hvorfor. Men jeg ved at det var en kæmpe fejl, for jeg slapper af når jeg laver dem. Jeg kan ikke forklare det, men jeg kobler helt af, og tænker ikke på noget overhovedet. Man kan vel kalde det, for en form for meditation, for efter en hel dag hvor jeg laver smykker, sover jeg i hvert fald helt fantastisk godt. Så jeg har besluttet at det skal fortsætte. Og faktisk er det ikke kun når jeg laver smykker, det er bare når jeg laver et eller andet kreativt. Så symaskinen skal frem igen, jeg skal male igen og jeg skal prøve nye hobbyer af.
Jeg er på ingen måde professionel, men engang imellem får jeg sgu lavet noget flot, og mine malerier og smykker er da også at finde på venner og families vægge og arme.

For nylig har jeg lavet det her:


Den her halskæde var en julegave til min mor, den er lavet med samme teknik som mange af de halskæder i finder nedenunder, men denne er lavet med helt små perler. Det var lidt en killer - og tog fuuuuuucking lang tid at lave. Men min mor blev glad, og det er jo dét det handler om. 


Armbånd i samme stil som ovenfor (også til min mor), bare med meget større perler. På ingen måde en killer, og jeg lavede da også et til mig selv. 


Armbånd, igen i samme stil, men igen med de små perler. 


Halskæde i samme stil. Denne halskæde pryder nu min egen, min kusines og min mors kusines hals - jeg bruger den faktisk hele tiden. 


Et eksperiment der endte godt, hvis jeg selv skal sige det. Jeg bruger den her rigtig meget. 


Fest på min arm! Jeg elsker armbånd, og jeg elsker at have mange på på én gang - hver dag bliver til en fest. 


Men jeg har også lavet puder. De to jeg har lavet her, er med mit yndlingscitat, og med et vers fra en af mine yndlingssange med Florence + the Machine. 



Hvis i er interesseret i det, kan jeg godt lave guides til, hvordan i laver nogle af de her ting. Hvis det er noget i gerne vil have, kan i jo skrive det i kommentarfeltet. 

Ps. I må også gerne skrive bare for at fortælle, hvor rocker flot i synes det er! Haha. 


4 kommentarer:

  1. jeg er stadigvæk ganske forelsket i puderne!! :-D
    - p.s. Florence <3

    SvarSlet
  2. Er MEGET interesseret! Lav gerne alle, TAK! ;)

    SvarSlet
  3. Hvordan var du halskæderne? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det har interesse, kan jeg godt lave et indlæg, hvor jeg viser hvordan de laves :)

      Slet