torsdag den 3. januar 2013

Dengang jeg scorede en fyr med en replik fra Twilight

Jeg er Twilight fan. Jeg er størst fan af bøgerne, men filmene kan sgu også gå på en regnvåd søndag. Da jeg havde læst bøgerne tredje gang, begyndte jeg at bide mærke i alt den klassiske musik der blev nævnt. Jeg tænkte at jeg hellere måtte lytte til det en dag. Både for at se/høre hvad fanden der var så fantastisk ved det, men jeg tænkte at jeg også kunne udvide min kultur bare lidt. (Der er sgu ikke meget Mozart/Bach/Verdi over Green Day).

I lang tid fik jeg ikke gjort noget ved det, før en aften i Edinburgh. 

Forestil jer, stakkels Heidi uden cigaretter med voldsom rygetrang, på lille bar/klub i Edinburgh, hun ved ikke hvor hun er, men kan se folk udenfor baren med cigaretter, hun beslutter sig for at sluge sin stolthed, og gå ud for at nasse en enkelt cigaret. 

Jeg har altid godt kunne lide de, skal vi kalde dem, casual-cool typer. Dem der ligner at de har brugt fem minutter på at komme ud af døren. Dem med et lidt rå look, uden at blive rocker agtige. 

Lucky me, for der stod en af de typer udenfor baren (med cigaret i hånden). Godt nok havde han langt hår (ikke tøselangt, men musiker langt) og det er jeg normalt ikke fan af, men det blev jeg. 

Jeg går op til ham og siger: "Excuse me, could I possibly bum a smoke?"
Han vender sig om (i bedste L'oreal stil), smiler og siger: "Sure, Gorgeous." 

Ja ja. Han kaldte mig Gorgeous, lidt slesk og lidt nedern, men efter seks (ti) øl og nogle shots, virker det sgu! 

Vi ender med at snakke lidt. Vi snakker om alt mellem himmel og jord, og på et tidspunkt falder snakken på hans musik. Jeg spørger ham hvilken slags musik han selv lytter til. Han fyrer en lang smøre af, og jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt hører efter (han havde seriøst lækre læber, jeg faldt i staver). Men jeg hører ham da han siger: "And when I want to relax, I listen to Debussey."

Heidi-du-vil-have-den-her-fyr-mode slår ind. Jeg må og skal kysse rå-musiker-dude-med-skotsk-accent, så jeg takker gud for min sindssyge hukommelse (og at jeg læste Twilight på engelsk), og siger: "Yeah, Clair De Lune is great."

Jeg har (på dette tidspunkt) aldrig - A L D R I G - hørt Debussey.

Men, jeg fik mit kys. Et godt kys. Og flere kys. Og jeg er sikker på at replikken fra Twilight gjorde udslaget. Også undrer folk sig over at jeg er fan.

Ps. Jeg har siden lyttet til Debussey, og det er helt okay, og Clair De Lune er altså meget god.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar