mandag den 3. december 2012

Ugens idiot(er)

Ugens idiot er denne gang er to-delt " fornøjelse". Og i begge tilfælde er det ikke et menneske, men en ting.

Første idiot er søde K's vandrør (og på en måde også de første par vvs-mænd hun ringede til).

Torsdag nat blev jeg vækket fra drømmeland af en panisk K. Det eneste jeg forstod var: "vaaaaand", "det koger", "... i min lejlighed!", "KOM HJEM TIL MIG!".
Jeg stod op, tog tøj på (jeg var faktisk meget tæt på at komme afsted uden en bluse), og vandrede hjem til K. Jeg må ærligt indrømme, at jeg troede jeg bare skulle tørre noget vand op, berolige K også hjem i seng. Ikke fordi K plejer at overdrive, men fordi jeg selv bliver meget panisk, når noget går galt hjemme hos mig selv, også selvom andre måske mener det er lidt for meget - Men hey, når det handler om dine (sparsomme) ejendeles sikkerhed og liv (Ja, mine ting lever), så er det altså okay at flippe lidt ud.
Men jeg tog godt og grundigt fejl. Jeg kom hjem til K, og der var kaos!

Det regnede med kogende vand på hendes badeværelse (NO SHIT). Der flød vand ud fra hendes radiator i soveværelset. Vvs-mændene nægtede at dukke op, for de skulle have grønt lys fra udlejeren, da K jo ikke ejer bygningen, men den kære udlejer tog ikke telefonen.
Og undskyld mig, men når det handler om vandskader, så mener jeg at vvs-mændene skal se at få fingeren ud!

Til sidst dukker der to vvs-mænd op. Den ene meget sød og sympatisk, og med en "Lad os få ordnet det her pis" mentalitet, der fik mig til at få lyst til at give ham et kæmpe kram. Den anden med det vildeste bong hår.

De går i gang, og det viser sig at nabobygningen har samme problem, og et par af de andre lejligheder også er tæt på vandskade. Vvs-mændene er nødt til at bryde en masse døre op, de bliver ved med at prøve at få fat på udlejeren, de sparker døre op, de beder os vække hele opgangen (hele bygningen var på det tidspunkt i fare - tak for lort tidligere vvs-mænd). Der kommer brandmænd forbi, der var nemlig brug for røgdykkerudstyr for at lukke for vandet, så meget damp blev der dannet (Vi snakker finsk sauna x 100).
Brandmændene erklærer bygningen for sikker, og vi tænker, at det nu nok skal gå. K's lejlighed skal bare lige tørres op, og der skal tjekkes nogle rør.

Men nej, K er blevet genhuset (som den eneste i opgangen), hele hendes badeværelse, en del af soveværelset og en del af gangen skal rives ned og bygges op igen. Og det værste? Det er anden gang i år at der er vandskade hos K.

Så ugens idiot er Ks vandrør! Send gerne glade tanker, og eventuelt vafler, Ks vej - det har hun fortjent!

Og nåh ja, idiot nummer to, er min telefon - hold kæft hvor er jeg træt af dens pis!

5 kommentarer:

  1. Åh nej! For pokker altså. Vandskader sucks. Krydser fingre for, at det hele går hurtigt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke om det er hurtigt, men det kommer til at tage 6 uger. Heldigvis har hun fået en dejlig ferielejlighed og henstand på huslejen ;)

      Slet
    2. Det var da altid noget :) Tror 6 uger er rimelig hurtigt faktisk :)

      Slet
  2. Shiiiiiit... jeg ville have grædt panisk og højt igennem hele forløbet.
    Stakkels K :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var ikke rart i hvert fald!

      Slet