fredag den 21. december 2012

Milano #4: Duomo

Midt i Milano ligger Duomo. En kæmpe domkirke, som ikke bare er en kirke, men et arkitektonisk mesterværk, og så er den bare vildt flot.

Jeg tog et hav af billeder, og jeg deler ikke dem alle, der er simpelthen for mange. Men jeg har valgt et par stykker ud. Der kommer endnu et indlæg om kirken senere. Vi var nemlig også oppe på taget, men jeg ville ikke bombardere jer med billeder. Så først får i bare kirken - jeg har kaldt billedmappen "Duomo Regular" på computeren - så kreativ er jeg.

Hvis i nogensinde skal til Milano, så besøg kirken, gerne flere gange og på forskellige tidspunkter af døgnet, den ændrer karakter konstant. og den er så flot.













De to mænd ovenfor er døde, for laaang tid siden. Og jeg lyver ikke når jeg siger, at deres mumificerede lig, lå i en glasmontre ved siden af disse standere. Jeg har billeder af det, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at smide billeder af døde mennesker på bloggen. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar