torsdag den 20. december 2012

Milano #2: San Siro

Jeg er ikke kæmpe fodboldfan. Jeg elsker at se en god fodboldkamp, gerne live og gerne med kolde fadøl. Jeg hepper ikke på noget bestemt hold, og jeg går ikke rigtig op i hvem der står til nedrykning, og hvem der vinder hvad. Men jeg er kæmpe fodboldSPILLER fan. Det er tit og ofte nogle rigtig flotte mænd der løber rundt på banen.

Jeg har ikke den store forstand på fodbold, og da slet ikke italiensk fodbold. Men jeg ved at et fodboldholds historie tit er en del mere spændende end man går og tror. Derfor tog Lena og jeg på stadion tour, da vi var i Milano. Vi besøgte San Siro. Stadionet fungerer som hjemmebane for to hold, AC Milan og Inter. Der var tomt da vi var der. Men vi fik holdenes historie (jeg har glemt det meste igen), og vi fik San Siros historie (jeg har glemt det meste igen). Vi så omklædningsrummene (der er stor forskel på de to), vi var på fodboldmuseum (det får i ingen billeder fra, for man skal virkelig være fan, for at finde det interessant, og det vil jeg ikke udsætte jer for), men mest af alt havde vi det bare vildt sjovt.




Når man tager den lange vej rundt om stadion, og har lidt problemer med at finde indgangen, så er det godt væggene er dekoreret, og endda ret flot og kreativt. 






Okay, jeg var altså en del mere spændt end jeg ser ud til her. Her venter jeg bare på at vores guide, bliver færdig med den italienske udgave af touren, så vi kan komme videre. 





Inters omklædningsrum.


AC Milans omklædningsrum. En del mere ekstravagant end Inters, men dette hold er jo så også ejet af Berlusconi. Hvis de ikke skulle gøre, hvem skulle så? 



Fandeme et nitten job at have. "Nå skat, jeg tager lige på arbejde, vi skal så en masse græs i dag."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar