mandag den 17. december 2012

Currently reading

Jeg elsker at læse. Det er vist ikke nogen hemmelighed. Men jeg er altså også så glad for at læse, at mange bøger ender med at ligge i min vindueskarm (jeg har ikke noget natbord), og være læst halvfærdige i lang tid, fordi jeg jo også lige kunne starte på den bog, og den bog, og den bog. Opmærksomhedsforstyrrelse? Who knows.

I hvert  fald har jeg gang i tre bøger nu. Den ene startede jeg på i oktober, og jeg tror (ved) at jeg nok er nødt til at starte forfra, for at få den fulde læseoplevelse med.
Jeg taler om The Casual Vacancy af JK Rowling.

Billedet er lånt ud af Rikke.
Det er vist ikke gået nogens næse forbi, at jeg er fan (FAAAAN) af JK Rowling. Jeg elsker Harry Potter bøgerne, jeg læser dem gerne igen og igen, og jeg skriver for helvede da Bachelor-projekt om dem. Alligevel har jeg haft svært ved at gøre denne bog færdig. Ikke fordi den er dårlig. Den er egentlig meget god. Jeg kan bare ikke komme i gang. Jeg har en teori om, at det handler om at jeg ikke har læst Harry Potter bøgerne i lang tid (siden maj - det er lang tid). Og min trang til et Harry Potter fix er så udtalt, at alt andet JK har skrevet, vil virke som den værste bog i verden. Så denne bog bliver ikke læst færdig her i huset, før Bachelor projektet er færdigt, og mine Harry Potter abstinenser er sat i bero. 


Den anden bog jeg har gang i, er denne lille perle. Jeg er en sucker for god gammeldags chick lit. Jeg hader at bøgerne ofte handler om, at kvinder ikke er rigtigt lykkelige før de har en mand at dele livet med. Men jeg elsker at historierne er så mainstream. Det er feel good rom-com på højt plan. Jeg elsker det.
Jojo Moyes er en af de helt store når det kommer til kærlighedsromaner. Det her er mit første møde med damen, og jeg er imponeret. Jeg regner med at læse bogen færdig inden jul, også får i selvfølgelig en anmeldelse. 

Denne bog er en genlæsning. Genlæsning x 1000! Det er jul, så selvfølgelig læser jeg den. Den er jeg færdig med i aften, også regner jeg med at lave en video om min kærlighed til netop denne bog, og den lille perle af en historie det virkelig er.

1 kommentar:

  1. auuuw, vil så gerne læse Jojo's bog 'Mig før dig'!
    Har faktisk ønsket mig den i julegave, fordi jeg har hørt så meget godt om den <3

    SvarSlet