mandag den 5. november 2012

Rygestop: dag 1

I dag har jeg handlet, støvsuget, været i Søstrene Grene, bagt rugbrød, vasket op, gjort rent på badeværelset, været på biblioteket, været på posthuset og jeg har ryddet op i mit skab.

Men, JEG HAR IKKE RØGET!

Endnu.. For jeg har selvfølgelig været så dum ikke at knække, smuldre og hælde vand på mine resterende ti cigaretter. De ligger i et køkkenskab. Men hey, der har de ligget hele dagen, jeg har ikke rørt dem. Overhovedet. Jeg var tæt på for en time siden. Faktisk nåede jeg at tage en cigaret fra pakken, tage jakke og sko på, før det gik op for mig at jeg også skulle bruge en lighter, også var det jeg tænkte: "Fuck det", og vaskede op i stedet. Jeg klapper lige mig selv på skulderen.

Lige nu er det mine tanker der er værst, jeg mærker ikke en fysisk trang endnu. Det er mere fordi min hjerne føler et irriterende behov for at minde mig om, at jeg nu ikke har røget i ti timer, tolv timer og så videre. Det er pænt træls, for jeg glemmer det lidt når min hjerne opfører sig pænt.

Anyways, so far so good. Om jeg falder i, inden jeg går i seng, ved jeg ikke. Men hvis jeg gør, lover jeg at det kun bliver en cigaret (er det ikke okay eller hvad?), og så krydser vi fingre for at jeg får det skidt af den.

4 kommentarer:

  1. Hvor er du sej, mussie!
    Super godt gået - og tro mig, hvis du rører ved en smøg, så får du så dårlig samvittighed, så håber du fortsætter din sejhed og lader være! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke gjort det endnu. Til gengæld har jeg været ude at løbe OG taget 150 mavebøjninger :p

      Slet
  2. Hvor er du sej. Holder du stadig rygestoppet? Jeg har været ikke-ryger i 14 måneder nu og det er bare fedt at være uafhængig af cigaretter, rygepauser og undgå at stå udenfor i regn og sne og fryse med kun én tanke - cigaretter! Jeg tog skridtet, da min arbejdsplads blev helt røgfri ude og inde. Det er fedt at være på den anden side, men det tager noget tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt at du har klaret 14 måneder. Det kan jeg ikke prale af, men jeg har planer om at prøve igen snart :)

      Slet