søndag den 4. november 2012

Imorgen: Noget om rygestop

Imorgen er det mandag. Men for mig er det ikke bare mandag. Det er dagen hvor jeg ikke må ryge overhovedet. Tirsdag er også dagen hvor jeg ikke må ryge. Alle dage fra nu af, er dage hvor jeg ikke må ryge. 

Men hey, lad os være realistiske, jeg kommer sgu nok til at falde i, og det er okay, fandeme om det er. Hvis jeg kan gå fra 15 cigaretter om dagen, til 15 om måneden, er det vel bedre end ingenting? 

Anyways, jeg skal stoppe med at ryge imorgen. Så ja, som den tidligere ryger vil have gættet, så sidder jeg lige nu og ryger den ene cigaret efter den anden. Jeg har for mange cigaretter til at kunne ryge dem inden jeg går i seng. Eller jeg kan nok godt nå at ryge dem, men så giver jeg nok også mig selv hjertestop, og det er jo netop det jeg prøver at undgå. 
Men jeg tænker at det måske også er et ret godt "afsluttende" ritual, sådan at skulle smide en halv pakke ud. Og jeg har ikke bare tænkt mig at smide dem ud. Jeg har tænkt mig at knække dem og hælde vand på stumperne, for ellers kunne jeg nok godt finde på at rode i skraldespanden efter dem (I'M ADDICTED PEOPLE!).

Det jeg egentlig ville med det her indlæg, var at advare jer. I kommer til at være vidne til mange rants, sure opstød og bitre indlæg fra min side, men bær over med mig. It's for the greater good. 

Kender i det når man siger farvel til noget, så er der rigtig mange sange der lige pludselig giver mening? Særligt ved kærestesorg. men ved i hvad? Det sker også når man siger farvel til cigaretterne! Det er næsten helt åndssvagt, men jeg føler lidt at jeg slår op med en ven. De sidste mange år (alt for mange) har de været der, godt nok mod betaling, men stadigvæk. 

I får lige nogle af sangene, de er gode, og når man tænker på sammenhængen er de sgu også en god griner. 






Det er næsten helt grinagtigt, men ikke mindre sandt af den grund. De passer på kærestesorg og rygestop. Nu bruger jeg dem for anden gang på 7, snart 8, måneder - denne gang til at glemme smøgerne (lad os håbe det lykkes lidt bedre med dem). 

Jeg har forresten en plan om at have en tandbørste og tandpasta i tasken det første stykke tid. Så kan jeg børste tænder når jeg har lyst til at ryge - jeg hader nemlig at ryge lige efter at have børstet tænder. Så ender jeg nok med at smadre emaljen på mine tænder, men så har jeg jo sparet en masse penge på cigaretter, også er tandlægeregningen jo ikke noget problem - positive thinking people!! 

Wish me luck. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar