mandag den 12. november 2012

Det der rygestop

Okay, lige nu er jeg rigtig sur på mig selv.

Jeg faldt i to gange i dag. TO! Og det er jo super åndsvagt!

Første gang faldt jeg i, mens jeg snakkede i telefon med min kusine. Vi snakkede om at ryge. Bum bum bum. Så røg jeg.
Anden gang var for et kvarter siden. Uden at tænke over det, stod jeg pludselig på taget med en cigaret i hånden.

Som nogen af jer måske kan huske, havde jeg ti cigaretter tilbage - nu har jeg ingen. Jeg har ikke røget dem alle. Næh.. Jeg flippede nemlig ud på mig selv (og cigaretterne), efter fiaskoen for femten minutter siden. Jeg knækkede, smuldrede og skyllede de resterende cigaretter ud i toilettet. For hvis jeg vil ryge senere, skal jeg købe nogle nye. Og det gider jeg jo ikke.
Jeg har altid været af den overbevisning, at hvis man vil ryge, så må man fandeme også købe sine egne cigaretter - jeg gider ikke nasse. Cigaretter er dyre, og når man har købt dem, er det jo fordi man virkelig gerne vil have dem.

Det betyder så også at jeg ikke længere har en "ked-af-det" pakke, jeg har ikke en nødcigaret, jeg har ikke en "Jeg-er-rasende-og-verden-er-et-ondt-sted" pakke. Jeg har kun min viljestyrke og håbet om at jeg ikke ryger i laaaang tid.

Lorte lort.

Og nåh ja, så har jeg den her som jeg kan sniffe til når det virkelig er skidt. Der er to slukkede cigaretter i, de er nu 8 dage gamle, og de stinker. På glasset står der: "Vil du virkelig lugte sådan her?"




4 kommentarer:

  1. Du skal nok klare den :) tro på det!

    http://www.nataschacoester.dk/2012/11/giveaway-5-pocket-jeans.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver da i hvert fald ;)
      .. Desuden er det vel bedre at gå ned på 7 cigaretter på en uge, end at ryge 15 cigaretter om dagen.

      Slet
  2. Puha, kender det alt for godt! Jeg har så svært ved at stoppe med at ryge. You can do it ;-) Jeg har forresten en konkurrence kørende hvor der er mulighed for at vinde et gavekort på 200,- til Morfars Moustache. Kig gerne forbi konkurrencen her: http://www.stine-ebbesendahl.dk/2012/11/konkurrence-2.html

    KH Stine // stine-ebbesendahl.dk

    SvarSlet
  3. Det er lidt svært lige nu - fandeme også dumt at starte et rygestop lige som julefrokost sæsonen starter ;)

    SvarSlet