søndag den 28. oktober 2012

Urban #8: Farvel (Og noget om rygestop)


Dette indlæg blev skrevet umiddelbart inden jeg flyttede til London for en kort periode. Jobbet indebar at jeg var ikke-ryger, og jeg var villig til at tage det spring (efter at have været ryger on and off i lang tid). Da jeg kom hjem, begyndte jeg at ryge igen (jeg havde snydt et par gange derovre), jeg havde ikke lyst til at ryge, jeg begyndte igen, fordi der ikke længere var nogen der sagde jeg ikke måtte. (Dette indlæg var i avisen)
I 7 år har du været ved min side, i tykt og tyndt har du fulgt mig, og jeg har fulgt dig!
Alle siger at det har været et usundt forhold, at vi har for lidt tilfælles, at vi ikke vil det samme med hinanden, hvor du ville have en partner der var besat, ja nærmest afhængig, ledte jeg mest efter en flugt fra hverdagen, et lille fix engang i mellem, bare til at holde mig oven vande.
I 7 år har du været der, til at trøste, underholde, lytte og irritere. Jeg har dagligt bandet dig langt væk, men hver dag har jeg taget dig til mig igen, og nydt dit selskab! Du har været min bedste ven, men nu vælger jeg dig fra!
Det er slut! Jeg siger farvel for altid!
Rød LA, Rød Cecil, Marlboro og Prince tak for alle de gode tider, og tak for støtten, jeg har fået en ny bedste ven, han hedder Stimorol, I don't think you’d like eachother!
Jeg deler indlægget med jer nu, fordi det er min plan at gøre endnu et forsøg på at kvitte smøgerne. Jeg gider ikke ryge mere. Det er dyrt, det lugter og ærligt talt, så er jeg skræmt fra vid og sans. Jeg er usikker på om jeg kan klare det, jeg er bange for at jeg bliver sur og ugidelig, jeg er bange for at jeg tager på, og mest af alt er jeg lidt bange for at det er for sent. Jeg har røget i 10-11 år! (on and off, men stadig) Jeg er 25. Fem og tyve. Og jeg har snart røget halvdelen af mit liv. Det er klamt. Det er dyrt og det er fucking dumt!

Her er grundene til at jeg tror jeg kan klare det:
1. Jeg er ryger, men hader lugten af røg.
2. Jeg har brugt næsten en måned på mental forberedelse.
3. Jeg kan lukke galde ud på bloggen.
4. Dejlige C vil slæbe mig med i fitness, så jeg ikke bliver fed.
5. Min allerdejligste pendler buddy er ikke-ryger.
6. Jeg har gjort det før. 
Her er grundene til at jeg tror jeg ikke kan klare det:
1. Jeg har røget i 10-11 år.
2. Jeg har gjort det før, men fejlede.
3. Hvad skal jeg så gøre for at stresse ned? 
Jeg er realistisk. Jeg ved godt at jeg vil falde i. Jeg vil falde i til en julefrokost, jeg vil falde i til en fest. Men hvis jeg kan gå fra at ryge 15 cigaretter på en dag, til 20 på en måned, så mener jeg at det er en succes.

Jeg skal snart kvitte dem helt. Og jeg tror jeg kommer til at savne dem. Jeg kommer til at savne at have noget i hånden. Og jeg kommer til at savne fællesskabet i et rygerrum - men hey, når jeg er kommet langt nok, så kan det være jeg kan nyde fællesskabet i et rygerrum, uden smøgen. Det må tiden vise.

Og efter al den snak om cigaretter, vil jeg gå op til vinduet og ryge (jeg er ikke stoppet endnu). 

2 kommentarer:

  1. JEG TROR PÅ DIG!!! GO GO GO! :-D
    p.s. på ugidelige dage, så ringer du bare, så fortæller jeg dig hvorfor du gør det, og minder dig om, hvorfor røg ikke er din ven ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Licious, det får jeg nok brug for - jeg er dog ikke gået i gang endnu, men hvis alt går vel, er jeg lige gået ind i min sidste uge som ryger. WOW!

      Slet