onsdag den 31. oktober 2012

Nyt tiltag: Ugens Idiot

Verden er fyldt med idioter, og jeg render ind i ret mange af dem. Derfor vil jeg, som noget nyt, udlevere dem her på bloggen - kald mig bare smålig, men jeg er ligeglad.

Jeg har ikke tænkt mig at udlevere venner og veninder, jeg har ikke tænkt mig at dele billeder, eller smide navn på (med mindre det er kendisser selvfølgelig).

Denne uges idiot, har for meget tid, eller også er han bare rigtig bitter. 

I går aftes var jeg på vej på arbejde. Jeg kommer cyklende af en ret trafikeret vej, hvor der er et lille lyskryds midt i hele. I midten af krydset holder ugens idiot. Han venter på at kunne dreje til venstre. All well and good.
Da jeg kommer tættere på krydset skifter det til gult. Jeg kan ikke nå over, så jeg stopper.

Da det skifter til grønt igen, cykler jeg videre, og drejer kort tid efter ind på parkeringspladsen. Mens jeg parkerer min cykel, hører jeg en sur mandsperson sige: "Du skal altså give signal når du cykler." Jeg vender mig forvirret om, og får bekræftet at manden taler til mig.

Jeg kigger dumt på ham, og siger: "Undskyld, hvad?"
"Jeg siger, at du skal give signal når du cykler, også når du bremser."
"Men der var jo rødt!"

Herefter eskalerede det, manden blev rigtig sur, nok fordi jeg havde svært ved at lade være med at grine. Diskussionen ender med at manden, jeg lyver ikke, stamper i jorden og stormer tilbage til sin bil. 

Undskyld mig idiot, men når der er rødt i et lyskryds, så bremser jeg, og forhåbentligt også alle jer andre. Jeg kan ikke se problemet i at jeg rent faktisk stopper. At kæmpe idiot er vant til at folk suser over for rødt (jeg er ikke hellig, det sker da også for mig en gang imellem) kan da umuligt være mit problem. Han må gå ud fra, at når lysreguleringen er i gang med at skifte, så bremser cyklisten, særligt når denne er fucking 7-8 meter fra krydset når det skifter til gul.

Sig hej til ugens idiot, hans bil var sølvfarvet (og grim). 

2 kommentarer:

  1. Christ! Selvfølgelig bremser man, når der er ved at blive rødt og så behøver man jo ikke at "give signal". Det gør det røde lys jo ligesom for en!

    SvarSlet
  2. Oh God! Idioter er der nok af..
    Må hans arme være for korte, og hans røvhul klø helt gevaldigt meget.. ;-)

    SvarSlet