torsdag den 25. oktober 2012

DIY: Taske af Jeans

En af de bedste gaver jeg nogensinde har fået, er min elskede symaskine. Den bliver brugt til stort og småt, og for nylig blev den brugt til at sy en taske.

Jeg havde to sæt bukseben til overs (fra nogle shorts jeg lavede tidligere), og et tredje par jeans, der var slidte og gamle. Jeg hader at lade ting gå til spilde, så jeg besluttede mig for at lave dem om til noget andet.

Det blev et lidt større projekt end jeg havde regnet med, for jeg ville selvfølgelig sy det sammen i noget patchwork lignende halløj. Jeg ville selvfølgelig også have for i, og det var sgu lidt besværligt. Det tog en hel eftermiddag, men slutresultatet er blevet meget godt.

Egentlig er den ikke helt færdig, der mangler lidt lommer indeni og udenpå, men det tager ikke lang og det er ikke svært - så det får i bare billeder af en anden gang.


 Hanken (hedder det en hank?) er lavet af en gammel t-shirt, som jeg flettede (med fem), så den holdt lidt bedre.


5 kommentarer:

  1. Hvor fint. Gid jeg var ferm med en symaskine (:

    - Kit

    SvarSlet
  2. @Kit: Tak - jeg er også meget glad for, at jeg hørte efter i håndarbejde :)

    @Tine: Haha tak. Jeg har haft problemer med det danske sprog i to måneder nu ;p

    SvarSlet