torsdag den 4. oktober 2012

At være pendler

Som i nok har fået med, læser jeg mit tilvalg på KUA. Dette betyder at jeg skal pendle minimum to gange (helst fire) i ugen. Jeg har intet imod at køre med tog, ofte synes jeg faktisk at det er vildt hyggeligt. Men torsdagene er svære. Jeg skal med et tog (senest) 6.56 fra Odense, det betyder at jeg, hvis jeg vil se bare nogenlunde anstændig ud, og nå at spise morgenmad, skal op klokken 05.30.
Jeg har intet imod at stå tidligt op, men min krop og hjerne samarbejder ikke rigtig for tiden. Jeg smider mig i sengen i god tid, min krop er træt, tit sørger jeg faktisk for at være udmattet, og lige som jeg er ved at falde i søvn slår min hjerne til. Den beslutter at dette skal være øjeblikket hvor den minder mig om alle ting jeg har glemt den dag, alle de dumme ting jeg nogensinde har gjort, den minder mig om alle de ting jeg skal dagen efter, og cirka hver halve time minder den mig om, at jeg nu kun kan sove 5, 4, 3, 2 timer.
Jeg er svært utilfreds med min hjerne for tiden, specielt fordi jeg har brug for søvn, og jeg ikke fungerer når jeg er træt. Jeg hælder den ene kop kaffe ned efter den anden (Heldigvis er kaffen på KUA helt okay). Jeg kæmper for at holde mig vågen resten af dagen, så jeg kan nå bare lidt af de ting, min hjerne var så flink at minde mig om jeg skulle. Jeg ender nærmest hver torsdag aften med at kollapse på sengen klokken alt-for-tidligt-og-det-her-betyder-at-jeg-ikke-når-noget, for så at vågne næste morgen klokken fuck-hvorfor-vågner-jeg-nu-jeg-skal-ikke-noget-idag.

Min hjerne og jeg skal have talt sammen, vi må kunne finde et kompromis.

Indtil da priser jeg mig lykkelig for at DSB er begyndt at servere Starbuckskaffe.





2 kommentarer:

  1. I på samme stadie hvad angår min nattesøvn. Nogle gange, der er ens hjerne ikke rigtig til gavn på det punkt. Du skal lære at meditere, det skulle hjælpe helt vildt. Jeg har i hvert fald selv lånt lydbøger på biblioteket. Nu må vi så se, om det hjælper :-P

    SvarSlet
  2. Ja, det har jeg også hørt. Og har faktisk undersøgt det lidt - Buddhistisk Center i Odense har gratis gruppemeditation et par gange i ugen, jeg tror jeg tager derned og kigger en dag :) (Det kunne jo være du ville med?)

    SvarSlet