onsdag den 18. juli 2012

Tunfrikadeller!

Første gang jeg fandt en opskrift på tunfrikadeller var det her. Jeg har siden lavet opskriften lidt om, og nogle gange laver jeg dem bare som det nu passer mig. Men hver gang bliver de gode. Og jeg mener rigtig gode!

Jeg plejer at servere dem med gulerødder, nye kartofler og hollandaisesauce. (Bønner, ærter og lignende ville sikkert også være godt).

Tunfrikadeller (ca. 15-18 styk):

4 dåser tun i vand
3 spsk cremefraiche
2 æg
6-8 spsk mel
sesamfrø (så mange du synes - jeg plejer at putte ca. 100 g i)
citronsaft
salt
peber
evt. persille eller karse.

Bland det hele sammen til en god fast fars, lad den stå i køleskabet i op til en time. Steg frikadellerne ca. 5 minutter på hver side. Et volia: Tunfrikadeller.








Prøv dem. De er gode!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar