mandag den 18. juni 2012

Snow White and the Huntsman

I lørdags var jeg i biografen for at se Snow White and the Huntsman


For at være helt ærlig, ved jeg stadig ikke helt, hvad jeg synes om den. Det er nogle gode skuespillere, sceneriet er flot, animationerne er gode, og alle de ting.

Mit problem er historien, eller ikke historien, men måden hvorpå den bliver fortalt. Starten, eller begyndelsen, er lidt rodet, der skal fortælles rigtig meget på kort tid. Men det giver mening. Da plottet endelig starter, fungerer det rigtig godt, men der bliver smidt elementer ind her og der, som får en til at tænke "Hvad?" (Faktisk kom jeg til at udbryde, ret højt, "Hvad?" mens jeg sad i biografen -  not good).

Sjovt nok får vi igen lov til at se Kristen Stewart ligge helt stille på skovbunden, denne gang ikke pga. sorg, men sporer fra en seriøst farlig svamp.

Filmen slutter, uden rigtig at slutte (Det er alt jeg kan sige uden at afsløre for meget). Dværgene er et komisk (men også seriøst) indslag, og de er med til at bære filmen videre fra et sted, hvor den ellers sagtens kunne have været gået i stå.

Som sagt, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om den. Historien er god, skuespillerne gode, plottet hænger (nogenlunde) sammen - men jeg kunne ikke finde på at købe den til DVD samlingen.

Great, det fik i sikkert ikke en skid ud af, men anyways - se den hvis du er til fantasy og en lille smule action. Se den hvis du kan lide Charlize Theron og Kristen Stewart, se den hvis du får et kick ud af dværge, eller hvis du synes det er fedt at se en alf kravle ud af maven på en fugl (Yes that actually happens).

Ja, det dækker det vist. 

Ps. Mændene er bestemt en af filmens største forcer, Chris Hemsworth og Sam Claflin! (Hende Kristen Stewart er sgu ret heldig med hendes medskuespillere)

6 kommentarer:

  1. Er det kun mig der synes det var SUPER morsomt, at Kristen Stewart IGEN IGEN dør og bliver genoplivet, af en fyr, har IGEN to lækre mænd der gerne vil have hende, men også derudover at æbler, blog og evig ungdom er et par af hovedemnerne i denne film? ;) (og vi ved jo ALLE at Twilight bøgerne og filmene kom LÆNGE før Snehvide!!!!!!!! ;)
    Men er enig med dig i det med de blandede følelser omkring den.. ;)
    Selvom jeg virkelig godt kan lide hende, bliver man også bare hurtigt træt af den måde hun spiller ALLE hendes roller på.. :p <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke man skal dømme hende på måden at spille rollen.

      De to "store roller" hun har haft, da har hun skulle spille tilbageholden, forvirret og fanden-i-voldsk på samme tid. Hvis man ser traileren til "On the Road", ser man at hun sagtens kan spille andet.

      Men ja, det er sjovt at de går igen, men tror nærmere det er instruktørens og casterens skyld, og ikke hendes. :)

      Slet
  2. Har bare set andre film, hvor hun spiller lige sådan, det er heller ikke fordi hun spiller dårligt, det er bare meget det samme igen og igen.. Glæder mig til at se en helt anden rolle til hende.. Men hun er jo ofte også sådan i interviews osv. :)

    SvarSlet
  3. Men når de ting så er sagt, ved du også jeg elsker hende i Twilight.. ;) Kom bare til at grine lidt af de samme ting sker (selvom man jo godt ved hvad Snehvide handler om, går det først op for en når man ser filmen) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det er lige det jeg ved. Jeg glæder mig til at se hende i "On the Road", det er noget helt andet - for en gangs skyld :)

      Slet
    2. Også mig! :)
      Det kan være jeg skal komme til Odense der også, så vi kan se den sammen.. ;) <3

      Slet