søndag den 17. juni 2012

I love Amazon!

Min absolut største svaghed er Amazon.co.uk. Jeg elsker at surfe rundt derinde, især under bøgerne og cd'erne. I går aftes kiggede jeg på bøger. Det tog mig ikke lang tid, før jeg fik købt 8 bøger - som jeg nu venter spændt på at få hjem.

For en gangs skyld er der intet studierelevant i pakken, og det gør mig ret glad. Ja, jeg skal skrive BA-projekt i sommerferien, men en (læs: mange) pause(r) skal der også være plads til, og nu har jeg læsestof til dem.

Johanna Spyri: Heidi
Selvfølgelig skal jeg have den bog. Jeg deler navn med hovedpersonen, jeg husker historien fra barndommen, og der er ikke noget jeg elsker mere end at, gå tilbage til barndommen. Og så selvom det bare er et besøg på et par timer.

J.M Barrie: Peter Pan
Jeg elsker historien om Peter Pan, og har længe gerne ville eje bogen. Desværre var Puffin Classics fine udgave udsolgt, men jeg fandt den alligevel, og besluttede mig for at jeg ikke kunne vente.

Roger Green: The Adventures of Robin Hood
Igen er det historien fra barndommen der tiltrækker mig, men denne bog fandt jeg i Puffin Classics udgave, og de er så flotte, så der var ingen tvivl.

L. Frank Baum: The Wizard of Oz 
En klassiker jeg elsker, men aldrig har ejet. Nu er den snart min, og jeg ved allerede nu at, denne bog bliver min første overspringshandling.

Robert Louis Stevenson: Treasure Island
Long John Silver, Pirater og skattejagt. Ja tak!

A. A. Milne: Winnie the Pooh
Jeg elsker Peter Plys, men jeg har aldrig læst historierne om ham. Så jeg fandt denne bog, hvor der er samlet de bedste af historierne om ham. Jeg har allerede udset mig de samlede historier fra Wordsworth Classics, men jeg skal lige have råd til den først.

Charlaine Harris: Deadlocked
Pludselig er vi i en helt anden boldgade. Fantasy gaden. Charlaine Harris er forfatteren til True Blood serien, i har måske set TV-serien (Som btw ikke er nær så god som bøgerne!), jeg elsker bøgerne, og er stadig fascineret over, hvordan Charlaine Harris kan fortsætte serien uden at den bliver langtrukken. Det er trods alt bog nummer 12 jeg lige har bestilt.

Q and A a day: five year journal (som set her)
I princippet bliver jeg forfatteren til denne bog. Det er en dagbog, der stiller dig et nyt spørgsmål hver dag i et år, du får et par linjer til at svare, og efter et par år, svarer du på de samme spørgsmål igen, og på den måde kan du nemt følge dig selv i fem år.

Jeg var i biografen i går aftes, jeg så Snowwhite and the Huntsman, det skal i nok få lov til at høre mere om senere i dag (jeg sparer på overspringshandlingerne forstås), men nu skal jeg læse.

2 kommentarer:

  1. Åh, vidunderlige bogkøb! Amazon er virkelig bare det bedste! (Og det værste, for ens penge bliver ret hurtigt væk derinde :p)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret! Jeg har i hvert fald lige brugt nogle penge, jeg egentlig ikke har - men det er ligemeget, for min sommerferie er dækket ind nu :)

      Slet