fredag den 22. juni 2012

Fredag og "Ferie"

Jeg har jo egentlig sommerferie nu. Eller, fri til at skrive BA-Projekt. Jeg har først deadline d. 1. september, så jeg stresser ikke (endnu). Udover det prøver jeg også at jonglere tre jobs. Jep. Tre.

Jeg er ansat hos Netto, jeg tæller butikkerne om natten, eller med pænere ord, jeg er med når de har status. Heldigvis har jeg kun en nat fast i ugen, så det tager ikke så meget tid. Det er det job der giver de gode penge.

Herudover er jeg ansat, i en tidsbegrænset periode, som studentermedhjælper på universitetet. Jeg skal hjælpe til med at oprette et alumnenetværk for de gamle studerende fra Litteraturvidenskab. Her har jeg "deadline" d. 31. august - jeg får løn for 20 timer i alt, uanset hvor mange jeg finder. (Så hvis i kender nogen der er dimmitender fra Litteraturvidenskab på SDU -må i endelig sige til!).

Og så er der det studierelevante job. Det nyeste job. Det jeg altid har drømt om. Jeg er fucking redaktør på et forlag! Jeg er så glad for det arbejde, der er meget at lave, men det er drømmejobbet, og det er muligheden for at få foden indenfor i en branche, jeg håber på at blive en del af, når jeg er færdig.
Jeg redigerer og vurderer manuskripter, og jeg elsker det. Det giver faktisk også gode penge - og eftersom jeg er ansat på freelance basis, bestemmer jeg lidt selv hvor meget arbejde jeg har hver uge.

Men, i dag er det fredag, og jeg gemmer manuskripter, optælling og stalking af gamle studerende væk. For i dag kommer min mor på besøg. Vi skal i IKEA, vi skal hygge og vi skal sladre. Jeg glæder mig!

Og efter som det praktisk talt er umuligt for mig, at lave et indlæg uden billeder, får i lige et par billeder fra min morgen (og et enkelt fra min seneste vagt ved Netto).


Jeg har undret mig over talemåden (jeg kender den ikke, gør i?), og bandet over fejlene ved dette skilt. 


Jeg har fået mine bøger fra Amazon - det gik vildt hurtigt, og jeg var meget begejstret. Faktisk var jeg så begejstret, at jeg, da jeg spottede pakkeposten fra vinduet, svarede dørtelefonen med et højt: "Yaaay", og nærmest hoppede mens jeg kvitterede for leveringen. Posten tog det meget pænt. 


Flere bøger!


Jeg er allerede gået i gang med den 12. bog i True Blood serien, jeg har på fornemmelsen, at jeg bliver hurtigt færdig med den. 


Jeg har undret mig over, at blomsterne jeg købte for en uge siden,stadig står så pænt. 


Mit dankort har bandet den mængde penge jeg bruger på frugt i øjeblikket langt væk. Jeg har været lykkelig for det. 


Jeg har taget neglelak på. You have to look good for Mommy! 


Og så har jeg drukket kaffe. Selvfølgelig. 

God dag til jer alle! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar