onsdag den 16. maj 2012

Jeg elsker London!

Jeg har lovet jer London indlæg, her kommer et af dem. Kald det en "compilation" af billeder fra min tid i London (både som turist og semi-bosat), det her er nogle af grundene til at jeg elsker London. Nogle af billederne er gamle, nogle nye, nogle er taget med mobilkamera, andre med det nye. Anyway, here goes, Jeg elsker London fordi:


Hvor vil du ellers finde en blå mand, med en blå guitar, der spiller (god) musik, en helt almindelig eftermiddag? 

  

London taxis, Big Ben og dobbeltdeckers - Need I say more? 


Karruseller til 2 pund! 2 pund, og du er glad i flere timer. At gå tilbage til barndommen er noget af det bedste. 


Musicals på hvert et gadehjørne! Og de fleste er faktisk gode. 


Parlamentet. Det kan godt være du ikke interesserer dig for politik, men bygningen er da flot. 


Piccadilly Circus. Om ikke andet kan du få dig et godt grin, når du ser alle de japanske turister og deres klassiske "jeg-tager-et-billede-og-er-derfor-nødt-til-at-stritte-meget-med-røven"pose. 


Rulletrapper! i lange baner, den på billedet er den længste i London - jeg kan ikke huske hvor lang den er, men den kan findes på Angel station. 


Det er det eneste sted i verden, hvor jeg har fået en lille smule dårlig samvittighed, ved at snige mig ind på toilettet, uden at købe noget. 


London Southbank. Det absolut hyggeligste sted i verden. Der sker altid noget, altid. 


Starbucks på hvert et gadehjørne, næsten. Det bliver ikke bedre - det gør det virkelig ikke. 


The Movieum er lukket nu. Men fortæl mig lige hvor du ellers kan få taget sådan et billede? 


Pubs og Pints! Helt ærligt, skal det gøres, så skal det gøres i London! 

Til sidst kan tilføjes at en meget klog mand (jeg kan ikke huske hvem han er) engang sagde: "If you're tired of London, you're tired of life!"


1 kommentar:

  1. Man kan ikke andet, end at elske London - det er simpelthen ganske enkelt umuligt at gøre andet. Basta :-)

    SvarSlet