tirsdag den 15. maj 2012

Eksamensperioden er startet

Og for helvede hvor starter den da dårligt.

Jeg tog til Sønderjylland i weekenden , jeg har pakket nok til en uge + det løse, da jeg alligevel ikke skal arbejde denne uge, og havde brug for lidt luft.

I dag har vi så fået tilsendt den første eksamensopgave. Vi skal skrive i periode-faget, som dette semester har handlet om det Moderne Gennembrud.
Jeg har ikke fuldt særlig meget med det her semester, og jeg har ikke fået læst særligt meget siden midten af Marts. Så det er sikkert at sige, at jeg frygter denne eksamensperiode, den skal bare overstås, så jeg kan fokusere på BA-projektet.

Tilbage til periode. Jeg valgte at satse, jeg pakkede kun værker af tre af forfatterne, de tre første vi gennemgik. Jeg satsede fordi jeg ikke er sikker på, at jeg vil kunne skrive en god opgave om de andre forfattere, jeg satsede fordi det var de tre forfattere jeg havde fået læst, og det var de tre forfattere hvor jeg rent faktisk var med til undervisningen, og ikke bare sad der.
Men der er selvfølgelig ikke noget i livet der skal være nemt, næh nej, uanset hvor hårdt du har det for tiden, så kører livet videre, for dig, for alle andre og for underviserne på uni.

Så jeg er nødt til at tage tilbage til Odense, bede til Gud om at jeg kan nå at læse et af de andre værker, tage gode noter, fatte eksamensspørgsmålene og skrive en god opgave. For min underviser har selvfølgelig valgt tre andre forfattere end dem jeg satsede på.

FML.

(Og ja, jeg ved godt det til dels er min egen skyld. "Jeg kunne bare have læst", "Jeg kunne bare have slæbt de andre bøger med", "Jeg kunne bare have fulgt med" - Jeg er stadig arrig!)

3 kommentarer:

  1. You can do it Ho!
    Du er jo sejere end sej.. Og når den er klaret, så forkæl dig selv med noget du længe gerne har ville have! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Sejere end sej? Det vil jeg huske <3

      Slet
    2. Det skal du love mig at du gør! For mener det.. Du kender mit syn på dig! Du har klaret mere end hvad fair er i dit liv, men har ALTID holdt hovedet højt.. Det er okay ikke altid at kunne klare det med SÅ oprejst pande, men en ting kan man sige om dig.. Selv i denne situation klarer du det SÅ meget bedre end mig og mange andre ville have gjort.. <3 Denne eksamen skal du nok klare.. <3

      Slet