mandag den 9. april 2012

Tilbage til rutinen

Vel hjemme fra min flugt til Sønderjylland, kan jeg nu se frem til at dagligdagen begynder igen.
Undervisning, arbejde, frivilligt arbejde, osv.
Jeg har en lidt ambivalent følelse omkring det. På den ene side er det meget godt at der kommer en rutine, på den anden side ser jeg ikke frem til, at skulle tilbage til hverdagens trummerum.

Jeg burde vel have fået det bedre efterhånden, og jeg vil også gerne have det bedre. Men det har jeg ikke rigtigt. Jeg forstår det ikke. Men jeg må vel bare vente. Vente. Vente. Vente.

Min flugt til Sønderjylland hjalp lidt. Min mor og storebror gjorde deres bedste for at få mig til at tænke på andre ting. Og det lykkedes også til dels.

Vi var til 50-års fødselsdag, et smut i Kolding Storcenter, og ude at spise på Mammas i Odense. (Jeg skal selvfølgelig nok skrive indlæg om det hele - jeg har også købt et nyt kamera, som i selvfølgelig skal have nogle billeder fra)

Her til aften fik jeg igen den der følelse af ikke, at være hjemme i min egen lejlighed. Så jeg smuttede hjem til K, som (heldigvis) hjertens gerne åbnede sin dør for mig. Vi bestilte junk fra Just-eat og så Legally Blonde 2. Ren råhygge, uden alt for meget snak og alt for meget fnidder-fnadder. Bare selskab. Dejligt selskab.

Jeg skal nok prøve at gøre bloggen en del mere positiv, end den er lige nu. Men det kommer nok til at gå lidt langsomt. Jeg håber i vil bære over med mig indtil da, og hvis ikke, så i det mindste vende tilbage når jeg har det bedre - det må vel komme?

Jeg håber i har haft en fantastisk påske.

2 kommentarer:

  1. er det et problem, hvis man ikke helt ved, hvad man skal svare, når andre spørger, om man har haft en god påskeferie? fordi det har været den slags blanding, der gør, at også jeg får lyst til at søge tilflugt hos min mor. håber, du kommer på benene igen. eller i hvert fald når du er klar til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke noget problem. For på den ene side har man vel haft en god påske, men samtidig ved man også hvad man skal tilbage til.

      Så eneste svar er vel: Ja, påsken var god. Dagligdagen, not so much.

      Og tak.

      Slet