onsdag den 4. april 2012

Jeg har læst en bog! (igen)

Jeg er så stolt af mig selv. Jeg har læst en bog. For en gangs skyld flød ordene ikke sammen for mig, for en gangs skyld gav historien mening for mig igen.
Jeg har hadet at jeg ikke engang kunne læse mere. Men det kan jeg godt! Jeg læste hele bogen, fra start til slut på lige knap en dag. Jeg gjorde det.
Jeg ved godt det sikkert lyder mærkeligt for nogen derude. Men jeg har vitterligt ikke kunne holde fokus på noget. Men det lykkedes mig, og jeg er så glad.

Jeg læste ikke noget der havde med studiet at gøre. Jeg læste bare en helt almindelig bog, en dejlig lille tøset historie, en af de der bøger der får en til at tænke: "Det skal nok gå". En af de bøger som kun kan få dig til at smile.

Jeg læste: Er der nogen?, af Marian Keyes.



Man følger Anna Walsh, en ung kvinde i trediverne, med et lækkert job i PR branchen, som bor New York. For tiden er Anna i Irland hos sine forældre, for at komme sig over et grimt uheld.
Det eneste hun ønsker er at komme tilbage til New York, og det kommer hun også. Hele verden er bekymret for hende (med god grund), og gennem en del bekendtskaber (nogle mere tvivlsomme end andre) forandres hendes liv for altid.
Bogen er fyldt med twists & turns, på den fede og nogen gange uforudsigelige måde.
Den kan helt klart anbefales til en weekend på sofaen, en dag på stranden eller lignende. Eller hvis du bare leder efter en god historie, der er nem at forstå, og helt sikkert vil få dig til at komme hele følelsesregistret igennem.

Køb bogen her.
Læs om forfatteren her.

Jeg har læst rigtig mange af Marian Keyes' bøger, og jeg har ikke læst en, jeg ikke kan anbefale. Hun skriver godt og sjovt, men kan også sagtens tage meget alvorlige emner op. Hun er fantastisk, intet mindre.

Og en gang til, jeg har læst en bog! Jeg kan læse igen.
Verden og jeg er stadig ikke vildt gode venner - but we're getting there.

1 kommentar:

  1. 1000 tak for din søde kommentar! Den blev jeg rigtig glad for at læse :-) <3 super fin blog du har, jeg læser fast med fremover.
    Knus Stine
    Stine-ebbesendahl.blogspot.com

    SvarSlet