mandag den 16. april 2012

Bachelor-panik, tilvalgs-panik og Harry Potter tour i vente!

Jeg skal i forbindelse med mit studie, vælge et tilvalg på 5. og 6. semester. Jeg har hele tiden tænkt at jeg havde masser af tid, og at den beslutning sagtens kunne udskydes.
Men det kan den ikke, og jeg skal søge lige om lidt. Problemet er bare at min hjerne er fuldstændig lammet, og jeg har vitterligt ingen idé om hvad jeg vil, hvad der ville være bedst for mig, og hvad jeg vil på kandidaten.
Jeg har ganske enkelt valgt at spille med fuldstændigt åbne kort, og søge hos både KU og SDU. Jeg er sikker på at komme ind på et tilvalg begge steder, så jeg tænker at den endelige beslutning kan tages når jeg ved hvor jeg står.
Jeg har kunne læse mig frem til at tilvalgene på KU (hvis man tænker på mine interesser), er en del bedre end dem på SDU. Men det er dyrt at bo i København, og pendlertilværelsen tiltaler mig ikke rigtigt. Men det er en beslutning jeg også gemmer til senere.
Det eneste jeg har kunne beslutte de sidste par dage, har været at jeg vil flytte. Nu er næste skridt så, hvornår? Men alt det gemmer jeg til en anden god gang, eller til jeg virkelig ikke kan tillade mig at udskyde det længere.

Oveni alle de ting skal jeg også til at skrive mit Bachelorprojekt. Her har jeg taget en beslutning, jeg vil (kun) skrive om Harry Potter serien, der er intet at gøre, og betyder det at min vejleder ikke vil kunne vejlede, men kun lytte, so be it. At skrive en opgave om Harry Potter har været en idé jeg har haft i lang tid, og det er det eneste emne, hvor jeg tænker, at der er en lille chance for at jeg afleverer til tiden.

Men, én god ting har jeg da i vente. I næste uge tager jeg til London med studiet, og K, S og jeg har givet os selv en lille gave.
Vi skal ud til Harry Potter studierne og se kulisserne, storsalen, Gryffindors opholdsstue, osv, osv, osv. Og jeg glæder mig helt vildt.
I mit stille sind har jeg stadig et meget ambivalent forhold til alt det her med at jeg skal til London, jeg glæder mig, men jeg er også lidt bange for det. Heldigvis skal jeg afsted med nogle af de dejligste veninder man kan forestille sig - så uanset hvad skal det nok blive en tur fyldt med smil (og øl).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar