tirsdag den 21. februar 2012

Mit brev fra Hogwarts

Jeg er kæmpe Harry Potter fan.
Ikke Ulrik Ulmer fan (se hans side her.), men jeg er alligevel så stor fan, at jeg efter hver eneste eksamensperiode læser hele serien. Jeg flygter fra hverdagens stress og jag, og drømte ofte om at få mit helt eget brev fra Hogwarts.
Jeg lever ikke i en fantasiverden, hvor tingene kun er gode hvis de er overnaturlige. Men jeg lever i en verden hvor jeg håber (og til dels tror) at der er mere mellem himmel og jord, om det er en hemmelig troldmandsverden, har jeg ikke helt besluttet endnu.
Jeg er så heldig at jeg har en utrolig forstående kæreste, som ikke griner når jeg græder over Sirius Black og Dobbys død (og alle de andre for den sags skyld), han griner ikke når jeg laver en Harry Potter reference fuldstændig ude af kontekst. Han giver min hånd et klem når han ser noget Harry Potter relateret, og venter pænt ved min side, når jeg nærstuderer alt om det nye fund.
Han er endda så forstående at han til vores årsdag i September fik fat i en af de bedste gaver jeg nogensinde har fået!
Han fik fat i et vaskeægte Hogwarts brev, jep du læste rigtigt, et Hogwarts brev. Der er endda en billet til Hogwarts expressen. Jeg var verdens lykkeligste pige den dag, og er det nok stadig.
Brevet hænger på mit overfyldte køleskab, indtil jeg finder den perfekte ramme (sådan noget tager tid, forstås), men for et kort øjeblik tager jeg det ned, så I kan se mit dejlige brev.

Komplet med pensum liste og hele hurlumhejet.
Læg venligst mærke til "The room at the top of the stairs", en fantastisk detalje, som jeg stadig smiler over.

Min helt egen billet. Jeg elsker det!
Jeg fandt for lang tid siden ud af, at Englænderne har accepteret den voldsomme tumult omkring alt hvad der har med Harry Potter at gøre, de fik simpelthen lavet en bagagevogn der stikker ud af væggen mellem perron 9 og 10 på Kings Cross station. Men stationen er under renovering, så jeg har stadig ikke haft æren af at få taget et billede ved den, endnu.
Hogwarts' våbenmærke: Aaah!
 Jeg lover at jeg nok skal tale om andet end Harry Potter på bloggen, men jeg synes bare jeg ville dele det bedste brev jeg nogensinde har fået (og historien bag).

2 kommentarer:

  1. Fantastisk du langt om længe fik lavet det, for jeg er næppe den eneste der er underholdt når du bare kører derud af med Harry Potter, irriterende hverdagsting (som til tider også kan være underholdende) og ikke mindst dine iagttagelser om sjove tilfældigheder der kun sker for dig. Glæder mig til at følge hvad du lægger ind. Siden er i hvert fald addet som favorit.

    SvarSlet
  2. Er det sådan at man kan medbringe en gæst? For så vil jeg faktisk ret så gerne med.. :D
    Og hurraaa for der endelig er kommet en blog, så man kan se hvad der sker i dit hovede.. For kan godt huske der skete en del underlige ting.. ;) (på den gode måde ;) )

    SvarSlet